H Διατροφική Ζώνη
είναι η διατροφική λύση για τις πανδημίες του
21 αιώνα
Παχυσαρκία και Διαβήτη
Ειδησεογραφικό Πρακτορείο
Reuters Health - 24/03/ 2010
Η Κίνα έχει γίνει η καινούργια πρωτεύουσα του Διαβήτη στον κόσμο με συμπρωτεύουσα την Ινδία.
Η Κίνα έχει 242.000.000 διαβητικούς, το 2030 θα έχει 430.000.000
The New England Journal of Medicine, 25/03/2010
http://www.reuters.com/article/idUSTRE62N66220100324
Απο τον Π. Δρακόπουλο
Οι κατ΄εξοχήν χώρες κατανάλωσης δημητριακών (άμυλου)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΧΑΡΒΑΡΝΤ
Καινούργιο Μοντέλο Διατροφής για Διαβητικούς, Παχύσαρκους, Υπέρβαρους, Υπερινσουλιναιμικούς και Προδιαβητικούς
Συνοπτικά
Η διατροφή πρέπει να είναι: 40% των ημερήσιων θερμίδων από υδατάνθρακες, το 30% από πρωτεΐνη για να ελαχιστοποιήσουμε το χάσιμο της μυϊκής μάζας κατά τη διάκεια της απώλειας βάρους και το 30% από λιπαρά (Διατροφική Ζώνη)
Για αναζήτηση του άρθρου:
http://www.zone.com.gr/gr/zone-diet/New-Model-Diet.html
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΧΑΡΒΑΡΝΤ
Καινούργιο Μοντέλο Διατροφής για Διαβητικούς, Παχύσαρκους, Υπέρβαρους, Υπερινσουλιναιμικούς και Προδιαβητικούς
Οι διατροφικές οδηγίες που δόθηκαν από τις 23/09/2007 μέχρι σήμερα για τους Διαβητικούς τύπου 2, προδιαβήτικούς, παχύσαρκους, και για αυτούς που έχουν τη τάση για να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2, από το Διαβητικό Κέντρο Joslin το οποίο είναι μέλος του πανεπιστημίου Harvard, είναι οι βασικές αρχές της Διατροφικής Ζώνης.
Τα συνιστώμενα επίπεδα θερμίδων πρέπει να έχουν εύρος από 1200 έως 1800 θερμίδες την ημέρα για την προώθηση της βέλτιστης υγείας, καθώς και απώλεια βάρους.
Το διατροφικό πρόγραμμα που προτείνει το Διαβητικό Κέντρο Joslin είναι:
40% των ημερήσιων θερμίδων να είναι από υδατάνθρακες όχι λιγότερους από 130 g/d, το 30% από πρωτεΐνη για να ελαχιστοποιήσουμε το χάσιμο της μυϊκής μάζας κατά τη διάρκεια της απώλειας βάρους και το 30% από λιπαρά (τα υδρογονοποιημένα λιπαρά αποκλείονταν εξολοκλήρου, ενώ τα κορεσμένα λιπαρά μειώνονταν στο 10% ή ακόμη και στο 7% στους ασθενείς με αυξημένη χοληστερόλη χαμηλής πυκνότητας λιποπρωτεϊνών (> 100mg/dL).
Για αναζήτηση του άρθρου:
http://www.joslin.org/docs/Nutrition_Guideline_Graded.pdf
Από τον Π. Δρακόπουλο
Όπως βλέπετε κύριοι διατροφολόγοι, διαιτολόγοι και ιατροί το διατροφικό πρόγραμμα που προτείνει το
JOSLIN είναι η Διατροφική Ζώνη.
Καθημερινή – 18/04/09
Δίαιτα - φάρμακο κατά του διαβήτη
Μελέτη σε ασθενείς κατέδειξε ότι τα θετικά αποτελέσματα του προγράμματος που υποβλήθησαν άντεξαν ένα χρόνο μετά
Reuters
Ερευνητές του κέντρου για διαβητικούς Josliανακοίνωσαν ότι το πρόγραμμα απώλειας βάρους διάρκειας 12 εβδομάδων, που εφάρμοσαν σε ασθενείς με διαβήτη «τύπου 2», έχει θετικό αποτέλεσμα ακόμη και ένα χρόνο αργότερα. Οι ερευνητές παρακολούθησαν επί ένα χρόνο το πρόγραμμα 12 εβδομάδων, το οποίο είχε την επωνυμία «Why Wait», και μέσω του επικεφαλής ερευνητή δρος Osama Hamdy, παρουσίασαν τα ευρήματά τους πρόσφατα, στο πλαίσιο των ετήσιων επιστημονικών συνέδριων της Α-μερικανικής Ε-νωσης Διαβήτη. Η μελέτη συμπεριέλαβε 85 ασθενείς με διαβήτη «τύπου 2» που είχαν μέσον όρο ηλικίας 54 χρόνια και με σχετική διάγνωση περίπου 10 χρόνια. Ο μέσος όρος βάρους των ήταν 115 κιλά, ο δείκτης μάζας σώματος (ΒΜΙ) 38,4, ο δείκτης αιμοσφαιρίνης Α1C 7,5% και ο μέσος όρος περιφέρειας μέσης 118 εκατοστά. Οι ασθενείς συμπλήρωσαν το πρόγραμμα δίαιτας των 12 εβδομάδων καθώς και το πρόγραμμα άσκησης και παρακολουθήθηκαν για έναν ακόμη χρόνο χωρίς όμως δομημένη παρέμβαση.
Μείωση περιφέρειας
Οι 12 εβδομάδες παρέμβασης είχαν αποτέλεσμα την απώλεια βάρους κατά μέσον όρο 12,3 κιλών -δηλαδή μείωση μεγαλύτερη από 10%-, μείωση της περιφέρειας μέσης κατά 9 εκατοστά και μείωση 0,9% στην A1C -δηλαδή μέχρι 6,6%- που δείχνει καλό έλεγχο του σακχάρου του αίματος. Υστερα από ένα χρόνο παρακολούθησης, το βάρος των ασθενών παρέμεινε χαμηλότερο από εκείνο πριν αρχίσουν τη δίαιτα - παραπάνω από 9 κιλά, δηλαδή, μια μακροπρόθεσμη απώλεια 7,6%. Ωστόσο, τα επίπεδα A1C αυξήθηκαν σε σχεδόν 7,4%.
«Συνολικά, 55% από τους συμμετέχοντες συνέχισαν να χάνουν βάρος και μόνοι τους», είπε ο Hamdy. Ποσοστό περίπου 45% απέκτησαν πάλι περίπου 2,5 κιλά, ωστόσο το τελικό βάρος τους παρέμεινε 2% χαμηλότερο από αυτό που είχαν πριν ξεκινήσουν τη δίαιτα. Η πίεση του αίματος καταγράφηκε επίσης σημαντικά χαμηλότερη σε 12 εβδομάδες όπως και σε ένα χρόνο, σε σύγκριση με τους αριθμούς μέτρησης πριν από τη δίαιτα, πρόσθεσε ο επιστήμονας.
Τα επίπεδα της χοληστερόλης βελτιώθηκαν σημαντικά στις 12 εβδομάδες, αλλά επέστρεψαν στα προ δίαιτας επίπεδα σε ένα χρόνο, με εξαίρεση την HDL, την «καλή» χοληστερίνη, η οποία παρέμεινε σημαντικά υψηλότερη. Ο Hamdy συμπλήρωσε πως υπήρξαν αποδεικτικά στοιχεία, τα οποία δείχνουν ότι και η λειτουργία των νεφρών βελτιώθηκε με μικρή ελάττωση της περιεκτικότητας πρωτεϊνών στα ούρα. «Οι κλινικές διαφορές είναι σημαντικότατες», τόνισε ο Ηamdy στο Reuters Health και «έχουμε εστιάσει την προσοχή μας στη γλυκόζη για μεγάλο χρονικό διάστημα. Χρειάζεται να εστιάσουμε στο βάρος. Πρέπει να επιμείνουμε στην αιτία του προβλήματος και όχι στο αποτέλεσμα».
Η «στρατηγική» του προγράμματος «Why Wait» («γιατί να περιμένουμε») είναι μια δίαιτα με λίγους υδατάνθρακες και κατάλληλες ασκήσεις. «Επιμένουμε στη σημαντική μείωση των θερμίδων και τη μείωση των υδατανθράκων στο 40%, ενώ αυξάνουμε τις πρωτεΐνες στο 30-40% των θερμίδων που συνολικά λαμβάνει το άτομο ημερησίως και αυτό είναι το κλειδί για τους ασθενείς για να διατηρήσουν τον μυϊκό ιστό τους», είπε ο Hamdy.
Ασκηση σε κάθε ηλικία
«Επιπροσθέτως, διδάσκουμε τους ασθενείς πώς να ασκούνται και βεβαιωνόμαστε ότι οι ασκήσεις είναι κατάλληλες για την ηλικία του κάθε ατόμου. Αυτό είναι πολύ σημαντικό». Ο Hamdy πρόσθεσε ότι ο βασικός λόγος που οι ασθενείς ξανακερδίζουν βάρος είναι γιατί ελαττώνουν τη λήψη πρωτεϊνών και δεν ασκούνται επαρκώς. Το βάρος που κερδίζουν είναι κυρίως λίπος και κοιλιακό λίπος. Υπάρχει επίσης οικονομικό όφελος. «Η μείωση βάρους οδηγεί και σε περιορισμό της ανάγκης για φάρμακα. Διαπιστώσαμε 65% μείωση σε ιατρικές δαπάνες ή περίπου 560 δολάρια ετησίως ανά ασθενή, έτσι οι ασθενείς νιώθουν καλύτερα για ακόμα ένα λόγο»…
Για αναζήτηση του άρθρου:
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_2_22/06/2008_274673
Από τον Π. Δρακόπουλο
Όπως βλέπετε κύριοι διατροφολόγοι, διαιτολόγοι και ιατροί το διατροφικό πρόγραμμα που προτείνει η Καθημερινή για τη θεραπεία του διαβήτη είναι η
Διατροφική Ζώνη 40/30/30.
Απο τον Dr. Barry Sears
Πρόσφατα επέστρεψα απογοητευμένος από την ετήσια συνεδρίαση της American Diabetes Association (ADA). Το μόνο πραγματικά ενδιαφέρον του σεμιναρίου ήταν η επικέντρωση στη παροχή της γαστρικής χειρουργικής επέμβασης παράκαμψης για τη θεραπεία του διαβήτη. Λέω «παροχή», επειδή το πιο διαδεδομένο φάρμακο για το διαβήτη φαίνεται να επιταχύνει πολύ νωρίτερα το θάνατο από διαβήτη, καθώς και η καλύτερη διαιτητική αγωγή φαίνεται από τις μειωμένες οι πωλήσεις των βιβλίων μαγειρικής ADA (όλα σε λαμπερό χρώμα), που τονίζουν συνεχώς τα οφέλη της χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και υψηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες γεύματα.
Ακόμη πιο απογοητευτική ήταν η ουσιαστική απουσία οποιουδήποτε ομιλητή που θα συζητούσε το ρόλο της φλεγμονής στην ανάπτυξη του διαβήτη ή σε οποιοδήποτε ηχείο η συζήτηση για τις δυνατότητες της αντιφλεγμονώδους διατροφής για τη διαχείριση του διαβήτη.
Ωστόσο, αν έχετε διαβάσει ανάμεσα στις γραμμές, υπάρχει μια αχτίδα ελπίδας (αντιφλεγμονώδης διατροφή).
Όπως δραστική είναι η γαστρική χειρουργική επέμβαση παράκαμψης (τώρα χρησιμοποιώντας την πιο πολιτικά ορθή περιγραφή ως «μεταβολική χειρουργική "), τουλάχιστον αυτό έχει επισημάνει στα οφέλη από την αύξηση της έκκρισης ορισμένων ορμονών του εντέρου (PYY και GLP-1) που προκαλούν την καταστολή της πείνας και καλύτερο έλεγχο του σακχάρου στο αίμα. Οι δύο αυτές ορμόνες υποκινείται στην αύξηση της περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες στη διατροφή. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η δίαιτα ADA δεν λειτουργεί, δεδομένου ότι είναι υψηλή σε υδατάνθρακες, και χαμηλή σε πρωτεΐνη
http://www.drsears.com/tabId/399/itemId/14321/pageId/2/A-major-step-backwards-for-diabetes-treatment.aspx
Από τον Παναγιώτη Δρακόπουλο
Για να μαθαίνεται την αλήθεια, και όχι ότι σας σερβίρουν από την τηλεόραση για την υγεία σας. Ποιος θα το περίμενε ότι ο Αμερικάνικος Σύλλογος Διαβητολόγων δεν μπορεί πλέον να ρυθμίσει τους διαβητικούς πάρα μόνο με εγχείρηση gastric bypass.
Αυτό που η Διατροφική Ζώνη ρυθμίζει σε ένα μήνα, άλλοι για να το ρυθμίσουν (εννοώ το ζάχαρο του αίματος) προτείνουν gastric bypass.