Esrpesso της Κυριακής
07/08/2011
Μύθοι και αλήθειες για τη Δίαιτα Ζώνης
Απο την Σοφία Διγενή Κολιοτάση
«Το 1975 αναπτύχθηκε μια απλή εξέταση μέτρησης χοληστερόλης. Τότε προέκυψε ο μύθος της χοληστερόλης ως κακού παράγοντα στις παθήσεις της καρδιάς. Ωστόσο, ξέρουμε ότι το πρώτο φάρμακο για την αποτροπή του εμφράγματος παραμένει η ασπιρίνη. Η ασπιρίνη βεβαίως δεν επιδρά στη χοληστερόλη αλλά μειώνει τις φλεγμονές. Ετσι, η πρώτη μέριμνα για να ζήσουμε περισσότερο και να αποφύγουμε τα εμφράγματα είναι απλώς η μείωση των φλεγμονών στην καρδιά». Αυτά δηλώνει ο Dr Barry Sears αναθεωρώντας την επικρατούσα για πολλά χρόνια άποψη ότι η χοληστερόλη ευθύνεται για τις καρδιοπάθειες και υποστηρίζοντας τις έρευνές του γύρω από το τι προκαλεί τα καρδιαγγειακά νοσήματα.
Περισσότερες πληροφορίες για το άρθρο:
http://www.espressonews.gr/default.asp?pid=79&la=1&artid=1401239&catid=0
Περιοδικό Υγεία Οικολογία
Ιούλιος Αύγουστος 2011
Ωμέγα-3 το φάρμακο του 21ου αιώνα
Κάτι δεν πάει καθόλου καλά με τους Έλληνες. Μια απλή βόλτα στους δρόμους είναι αρκετή για να διαπιστώσει κανείς την αυξανόμενη επιδημία της παχυσαρκίας, οι Έλληνες είναι οι πρωταθλητές παχυσαρκίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (1) με τα Κρητικόπουλα από 13 έως 17 ετών να κατέχουν την πρώτη θέση παιδικής παχυσαρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση (2).
Για αναζήτηση του άρθρου:
http://www.ygeiaoikologiamag.gr/articles2.asp?aid=109
Το Βήμα
04/08/2011
Η μεσογειακή διατροφή μας χαρίζει 15 επιπλέον χρόνια ζωής
Παρατείνει το προσδόκιμο ζωής σύμφωνα με νέα μελέτη
Κείμενο της Ειρήνης Βένιου
Πρωταγωνιστικό ρόλο στη μεσογειακή διατροφή παίζουν τα λαχανικά, τα φρούτα, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί, το ελαιόλαδο και τα ψάρια, ενώ σε ρόλο κομπάρσου έρχονται το κρέας και το αλκοόλ
Για αναζήτηση του άρθρου:
http://www.tovima.gr/science/medicine-biology/article/?aid=413958
Το σχόλιο του Π. Δρακόπουλου
Μήπως εδώ εννοούν τη
Διατροφική Ζώνη, διότι δεν βλέπω να έχουν συμπεριλάβει τα
δημητριακά τα οποία είναι η βάση της μεσογειακής πυραμίδας.
STAR.GR
Ο γηραιότερος άνθρωπος στην γη είναι 121 ετών!
Eίναι 121 ετών –ο γηραιότερος άνθρωπος στον κόσμο, σύμφωνα με την οργάνωση «Survival International»- και ζει στην Δυτική Αμαζονία της Βραζιλίας, κοντά στα σύνορα με το Περού.
Ο λόγος για την Μαρία Λουσιμάρ Περέιρα η οποία έχει δέκα παιδιά και 22 εγγόνια και θα γιορτάσει μαζί με την οικογένειά της τα γενέθλιά της.
Η Μαρία όλα αυτά τα χρόνια το μακρύτερο ταξίδι που έχει κάνει είναι μέχρι την γειτονική πόλη Φέιχο, ο πληθυσμός της οποίας είναι 32.261 κατοίκους. Ζει με υγιεινό τρόπο ζωής, αφού τρώει μόνο φυσικές τροφές από το δάσος όπως ψητό κρέας, ψάρια , μαϊμούδες, ρίζες μανιόκας, χυλό από μπανάνα. Δεν έχει φάει ποτέ της αλάτι, ζάχαρη ή οποιανδήποτε επεξεργασμένη τροφή.
Η Μαρία αν και κλείνει τα 121 χρόνια ζωής, παραμένει υγιής και σχετικά δραστήρια. Κοινωνικοί λειτουργοί είχαν δει το πιστοποιητικό γεννήσεως της το οποίο εκδόθηκε το 1985 και τη φέρει γεννηθείσα στις 3 Σεπτέμβρη.
http://www.star.gr/ellada_kosmos/105046/
Απο τον Π. Δρακόπουλο
Μήπως ο γηραιότερος άνθρωπος του πλανήτη διατρέφεται με τους κανόνες της Διατροφικής Ζώνης, διότι δεν βλέπω να τρώει δημητριακά τα οποία είναι η βάση της Μεσογειακής Διατροφής………… ξυπνάτε.
Healthview
01/08/2011
Υγεία & Ζωή
Τι δείχνουν οι Μελέτες για τη Διατροφική Ζώνη
Αμερικανική Ένωση για την Έρευνα του Καρκίνου
14 Ιουνίου 2011
Μία διατροφή χαμηλή σε υδατάνθρακες και υψηλή σε πρωτεΐνες, μπορεί να
μειώσει τους ρυθμούς ανάπτυξης των καρκινικών όγκων αλλά και τον κίνδυνο του καρκίνου.
Κάνοντας μια χαμηλή σε υδατάνθρακες και πλούσια σε πρωτεΐνες διατροφή μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου και να επιβραδύνει την ανάπτυξη των όγκων που υπάρχουν ήδη, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Έρευνα Καρκίνου (Cancer Research), ένα περιοδικό της Αμερικανικής Ένωσης για την Έρευνα του Καρκίνου.
Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε ποντίκια, αλλά οι επιστήμονες που συμμετέχουν συμφωνούν ότι τα ισχυρή βιολογικά ευρήματα είναι αρκετά ώστε η επίπτωση στον άνθρωπο να θεωρηθεί ίδια.
"Αυτό δείχνει ότι κάτι τόσο απλό όσο μια αλλαγή στη διατροφή μπορεί να έχει αντίκτυπο στον καρκίνο», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Gerald Krystal, Ph.D., ένας διακεκριμένος επιστήμονας στο Βρετανικό Κέντρο Ερευνών Καρκίνου του Columbia.
Ο επικεφαλής της έρευνας George Prendergast, Ph.D., Διευθύνων Σύμβουλος του Ινστιτούτου Lankenau για την Έρευνα Ιατρικής, συμφώνησε. «Πολλοί ασθενείς με καρκίνο ενδιαφέρονται να κάνουν αλλαγές σε τομείς που μπορούν να ελέγξουν, και αυτή η μελέτη ενισχύει την ιδέα ότι μια αλλαγή στη διατροφή μπορεί να είναι επωφελής», είπε ο Prendergast, ο οποίος δεν συμμετείχε στη μελέτη.
Ο Krystal και οι συνεργάτες του εμφύτευσαν σε ποντίκια διάφορα στελέχη ανθρώπινων καρκινικών κυττάρων αλλά και καρκινικών κυττάρων από ποντίκια και τα κατέταξαν σε μια από τις δύο δίαιτες. Η πρώτη δίαιτα ήταν μια τυπική δυτική διατροφή, που περιλάμβανε περίπου 55% υδατάνθρακες, 23% πρωτεΐνη και 22% εκατό λίπος. Η δεύτερη, η οποία ήταν περίπου σαν την δίαιτα της Διατροφικής Ζώνης με χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο, αλλά με πολύ υψηλότερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη. Περιλάμβανε 15% υδατάνθρακες, 58% πρωτεΐνη και 26% λίπος. Με τη δεύτερη δίαιτα οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα κύτταρα του όγκου σταμάτησαν την αύξηση ή μείωθηκε ο ρυθμός ανάπτυξης.
Επίσης, τα ποντίκια με γενετική προδιάθεση για καρκίνο του μαστού είχαν τεθεί σε αυτές τις δύο δίαιτες και σχεδόν τα μισά από αυτά που σιτίζονταν με την Δυτική διατροφή ανέπτυξαν καρκίνο του μαστού στο πρώτο έτος της ζωής τους, ενώ σε αυτά που τρέφονταν με την χαμηλή σε υδατάνθρακες, πλούσια σε πρωτεΐνες διατροφή δεν υπήρχε κανένα κρούσμα . Είναι ενδιαφέρον, πως μόνο ένα από τα ποντίκια που τρεφόταν με την δυτική διατροφή θα φθάσει σε κανονική διάρκεια ζωής (περίπου 2 χρόνια), και το 70% των υπολοίπων θα πεθάνουν από καρκίνο, ενώ με την άλλη διατροφή μόνο το 30% των ποντικιών θα αναπτύξει καρκίνο και πάνω από το ήμισυ αυτών των ποντικιών θα φθάσει ή θα υπερβεί την κανονική διάρκεια ζωής τους.
Ο Krystal και οι συνεργάτες του εξέτασαν επίσης τη δράση του αναστολέα mTOR (mammalian target of rapamycin - θηλαστικών στόχος της ραπαμυκίνης), ο οποίος αναστέλλει την ανάπτυξη των κυττάρων, και του αναστολέα COX-2, ο οποίος μειώνει τη φλεγμονή για την ανάπτυξη του όγκου, και διαπιστώθηκε ότι οι παράγοντες αυτοί είχαν μία αθροιστική δράση στην ποντίκια που τρέφονταν με χαμηλή σε υδατάνθρακες και υψηλή σε πρωτεΐνη διατροφή.
Όταν του ζητήθηκε να κάνει σκέψεις για το βιολογικό μηχανισμό, ο Krystal είπε ότι τα καρκινικά κύτταρα, σε αντίθεση με τα φυσιολογικά κύτταρα, χρειάζονται πολύ περισσότερη γλυκόζη (άμυλο) για να αναπτυχθούν και να ευδοκιμήσουν. Περιορίζοντας την πρόσληψη υδατανθράκων (άμυλο) μπορεί να περιοριστεί σημαντικά η γλυκόζη του αίματος και της ινσουλίνης, μια ορμόνη που έχει αποδειχθεί από πολλές ανεξάρτητες μελέτες ότι προωθεί την ανάπτυξη του όγκου και στους ανθρώπους και στα ποντίκια.
Επιπλέον, μια χαμηλή σε υδατάνθρακες, πλούσια σε πρωτεΐνες διατροφή έχει τη δυνατότητα να ενισχύσει τόσο την ικανότητα του ανοσοποιητικού συστήματος έτσι ώστε να σκοτώνουν τα καρκινικά κύτταρα και την πρόληψη της παχυσαρκίας, η οποία οδηγεί σε χρόνια φλεγμονή και τον καρκίνο.
Η αποστολή της Αμερικανικής Ένωσης για την Έρευνα του Καρκίνου είναι η πρόληψη και η θεραπεία του καρκίνου. Ιδρύθηκε το 1907 και είναι ο παλαιότερος και ο μεγαλύτερος επαγγελματικός οργανισμός στον κόσμο που είναι αφιερωμένος στην προώθηση της έρευνας για τον καρκίνο. Τα μέλη της περιλαμβάνονται από 33.000 κλινικούς ερευνητές, γιατρούς και επιζώντες του καρκίνου και υποστηρίζεται στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε περισσότερες από 90 χώρες.
Η ένωση αυτή συλλέγει το πλήρες φάσμα των ειδικών γνώσεων από την κοινότητα του καρκίνου για να επιταχύνει την πρόοδο όσον αφορά την πρόληψη, την διάγνωση και την θεραπεία του καρκίνου μέσω της υψηλής ποιότητας των επιστημονικών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Χρηματοδοτεί καινοτόμες και άξιες επιχορηγήσεις για την έρευνα, ερευνητικές υποτροφίες και τα βραβεία της επαγγελματικής εξέλιξης. Η ετήσια συνεδρίαση της προσελκύει περισσότερους από 18.000 συμμετέχοντες οι οποίοι μοιράζονται τις τελευταίες ανακαλύψεις και εξελίξεις στον τομέα αυτό. Στα ειδικά συνέδρια όλο το χρόνο παρουσιάζονται καινούργια δεδομένα σε ένα μεγάλο φάσμα θεμάτων πάνω στην έρευνα του καρκίνου στην θεραπεία αλλά κ στην φροντίδα του ασθενούς. Εννέα Σημαντικά περιοδικά εκδίδονται από την συγκεκριμένη ένωση και ένα από αυτά το CR το οποίο αφορά αυτούς που νίκησαν την μάχη με τον καρκίνο, τις οικογένειές τους, αυτούς που τους στήριξαν καθώς επίσης και τους επιστήμονες.
Έρευνα: V. W. Ho, K. Leung, A. Hsu, B. Luk, J. Lai, S. Y. Shen, A. I. Minchinton, D. Waterhouse, M. B. Bally, W. Lin, B. H. Nelson, L. M. Sly, G. Krystal. A Low Carbohydrate, High Protein Diet Slows Tumor Growth and Prevents Cancer Initiation. Cancer Research, 2011; DOI: 10.1158/0008-5472.CAN-10-3973
http://cancerres.aacrjournals.org/content/early/2011/06/10/0008-5472.CAN-10-3973.abstract