Η απάντηση του Συλλόγου Διατροφικής Ζώνης
στα ψευδή δημοσιεύματα.
Κυριακάτικη
Ελευθεροτυπία
19 Ιουνίου 2011
Περιοδικό Έψιλον
1052
19/06/11
Για τη δίαιτα της Διατροφικής Ζώνης
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Διατροφικής Ζώνης, Παναγιώτης Δρακόπουλος, εξηγεί τι είναι, πως λειτουργή και ποια είναι τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου διατροφικού συστήματος, απαντώντας σε προηγούμενο δημοσίευμα της ειδικής έκδοσης της Κυριακάτικη Ελευθεροτυπίας με τίτλο
Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τις δίαιτες,
την άσκηση, τη διατροφή
Ο Σύλλογος της Διατροφικής Ζώνης απαντά στα όσα ανακριβή και αβάσιμα αναφέρθηκαν από τους διαιτολόγους:
1. Αναστασία Δουλγέρη,
2. Σοφία Καλογήρου
3. Σοφία Ελευθερίου
στο τεύχος της 30ης Ιανουαρίου του περιοδικού Ε της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας, σχετικά με τα μειονεκτήματα που μπορεί να έχει η εφαρμογή της Δίαιτας της Ζώνης (Διατροφική Ζώνη).
Η Διατροφική Ζώνη δεν στηρίζεται στο σκεπτικό της δίαιτας του Άτκινς, αντιθέτως διαφέρει τα μέγιστα. Πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικές διατροφές με εντελώς διαφορετικές επιδράσεις.
H Διατροφική Ζώνη είναι σχεδιασμένη για να μειώνει το λιπώδη ιστό και να αυξάνει τη μυϊκή μάζα, οπότε καθιστά σαφές ότι το κύριο αποτέλεσμά της εφαρμογής αυτής θα ενδυνάμωνε τον οργανισμό και θα βελτίωνε στα μέγιστα την υγεία μας. Συνεπώς, συμπτώματα όπως κόπωση, αδυναμία και έλλειψη συγκέντρωσης ουδεμία σχέση δεν μπορεί να έχουν με τη Διατροφική Ζώνη.
Για το μεγαλύτερο επίτευγμα της Διατροφικής Ζώνης σας παραπέμπω στο βιβλίο Guinness World Record 2009 το οποίο αναφέρει στη σελίδα 61.
Ο βαρύτερος εν ζωή άνδρας είναι ο Manuel Uribe Garza (Μεξικό), ο οποίος ζύγιζε 560 κιλά, τον Ιανουάριο του 2006, όταν έκανε μία τηλεοπτική εμφάνιση, προκειμένου να βρει βοήθεια στο πρόβλημά του. Από τότε, με ιατρική βοήθεια και την Διατροφική Ζώνη έχει αρχίζει να χάνει σταδιακά βάρος. Μέχρι τον Ιανουάριο του 2008 ο Manuel είχε καταφέρει να φτάσει το βάρος του στα 300 κιλά. Ωστόσο, δεν μπορεί να σταθεί ακόμη μόνος του και παραμένει στο κρεβάτι από το 2002.
Οι διατροφικές οδηγίες της Διατροφικής Ζώνης εφαρμόζονται κατεξοχήν από Διαβητολογικό Κέντρο Joslin το οποίο είναι μέλος της Ιατρικής σχολής του πανεπιστημίου Χάρβαρντ και ασχολείται με διαβητικούς, παχύσαρκους και προδιαβητικούς. Οι διατροφικές οδηγίες του είναι αυτές που πρεσβεύει η Διατροφική Ζώνη (1).
Η έρευνα του καινούργιου μοντέλου διατροφής για παχυσαρκία και διαβήτη τύπου 2 που έγινε το 2008 από Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ, τη Διαβητική Κλινική Joslin, το Ιατρικό Κέντρο Tufts, την Ιατρική Σχολή Tufts, και το Νοσοκομείο Βετεράνων Rogers William, είναι βασικά η διατροφή της Διατροφικής Ζώνης (40% των ημερήσιων θερμίδων να είναι από υδατάνθρακες όχι λιγότερους από 130 g/d, το 30% από πρωτεΐνη για να ελαχιστοποιήσουμε το χάσιμο της μυϊκής μάζας κατά τη διάρκεια της απώλειας βάρους και το 30% από λιπαρά κυρίως ελαιόλαδο).
Στην ίδια έρευνα αναφέρεται ότι, κατά την Προηγούμενη δεκαετή έρευνα για τους παχύσαρκους και διαβητικούς το πρόβλημα ήταν η παραδοσιακή κατανάλωση πολλών υδατανθράκων (που κυμαίνεται στο 50%–55% της συνολικής πρόσληψης θερμίδων) και όλοι ξέρουμε πια είναι αυτή η Διατροφή (2).
Τα παραπάνω επίσης επικυρώνονται από το Πρόγραμμα που χρηματοδότησε η Ευρωπαϊκή Ένωση για τη θεραπεία της νόσου της παχυσαρκίας.
Αυτή η έρευνα έλυσε τη νόσο της Παχυσαρκίας στην ΕΕ και έπρεπε τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, οι διατροφολόγοι, και ιατροί να την αναφέρουν καθημερινώς στην τηλεόραση για ενημέρωση των Ελλήνων οι οποίοι πάσχουν από τη νόσο της παχυσαρκίας (με τα Κρητικόπουλα από 13 έως 17 ετών να κατέχουν την πρώτη θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση) (3).
Η ΕΡΕΥΝΑ ΔΙΟΓΕΝΗΣ
"Δίαιτα, Παχυσαρκία και Γονίδια"
Τελείωσε η μεγαλύτερη διατροφική έρευνα στον κόσμο με το όνομα Διογένης "Δίαιτα, Παχυσαρκία και Γονίδια" και έλυσε το αίνιγμα για τη νόσο της Παχυσαρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το πρόγραμμα αποτελεί μέρος του 6ου Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (2005-2009).
Η μελέτη Διογένης είναι ένα 5ετές Ευρωπαϊκό πρόγραμμα, χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, που ενσωματώνει έρευνες που αφορούν στη διατροφή, τη γενετική, τη φυσιολογία, την ψυχολογία και την τεχνολογία τροφίμων.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε την έρευνα Διογένης με χρηματοδότηση 14.500.000 ευρώ, και τελικά η χρηματοδότηση έφτασε τα 20.100.000 ευρώ (4).
Το δελτίο τύπου της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δημοσίευσε η Ιατρικής σχολής του πανεπιστημίου Κρήτης για αυτή την έρευνα έγραψε:
Τα αποτελέσματα από τη διαιτητική μελέτη παρέμβασης Διογένης δείχνουν καθαρά ότι η αύξηση της πρωτεϊνικής πρόσληψης (25%) στη διατροφή μειώνει την επανάκτηση βάρους μετά από απώλεια βάρους, ενώ ο γλυκαιμικός δείκτης των τροφών δεν είχε κανέναν ανιχνεύσιμο ρόλο στην επαναπρόσληψη βάρους (5).
Απο τον Π. Δρακόπουλο
Η Διατροφική Ζώνη απεδείχθη η ανώτερη διατροφή της έρευνας Διογένης της μεγαλύτερης διατροφικής έρευνας στον κόσμο για την αντιμετώπιση της νόσου της παχυσαρκίας.
Παρόλα αυτά, οι Έλληνες διαιτολόγοι εξακολουθούν να παραβλέπουν τα νέα δεδομένα, καθώς και τα σημαντικά αποτελέσματα ερευνών που αφορούν το αντικείμενό τους.
Στην Ευρώπη έχει δημιουργηθεί ακαδημία Διατροφικής Ζώνης (6).
Ο εμπνευστής και εφευρέτης της Διατροφικής Ζώνης είναι ο Dr. Barry Sears Ph.D. (7).
1.
http://www.joslin.org/docs/Nutrition_Guideline_Graded.pdf
2.
www.zone.com.gr/gr/zone-diet/New-Model-Diet.html
3.
http://www.diogenes-eu.org/TheProject/Diogenes_Booklet06.pdf
4.
http://www.zone.com.gr/gr/
5.
www.diogenes-eu.org/News/080520-rs-DIO-RTD1_Crete.pdf
6.
http://www.zone.com.gr/gr/zone-diet/Zone-Academy.html
7.
www.zone.com.gr/gr/barry-sears.html
Παναγιώτης Δρακόπουλος
Πρόεδρος Συλλόγου Διατροφικής Ζώνης
Το μυστικό της μακροζωίας έρχεται από την Ικαρία
15/07/2011
Δεκαπλάσιο είναι το ποσοστό των ανθρώπων, που ζουν πάνω από τα 90 χρόνια στην Ικαρία, σε σχέση με το 0,1%, που ισχύει στην υπόλοιπη Ευρώπη. Το μυστικό βρίσκεται κατά κύριο λόγο στη διατροφή, σε συνδυασμό με την καθημερινή φυσική δραστηριότητα, λένε τώρα οι επιστήμονες.
Ψάρια, φρούτα, λαχανικά, όσπρια και τσάι «θωρακίζουν» την καρδιά και τα αγγεία των Ικαριωτών, αλλά καταπολεμούν και την κατάθλιψη των ηλικιωμένων. Επιπλέον, η καθημερινή χρήση ελαιολάδου ευεργετεί και τη σεξουαλική δραστηριότητα.
Για αναζήτηση του άρθρου:
http://www.healthierworld.gr/portal/newsletter1/882f4bd4d0402311/d0b168f10624555e.html
Το σχόλιο του Π.Δρακόπουλου
Stars diet
Τεύχος 4 - Ιούνιος 2001
Μάρω Λύτρα
Σώθηκα με τη Δίαιτα της <<Διατροφικής Ζώνης>
Η ίδια αναφέρει στο περιοδικό STARS DIET τους τρόπους με τους οποίους διατηρεί το κορμί της τέλειο και αν θες, μπορείς ν' ακολουθήσεις κι εσύ τη δίαιτα που την κρατάει σε φόρμα!
Η δημοφιλής τραγουδίστρια, λοιπόν, εδώ και δέκα (10) χρόνια ακολουθεί τη δίαιτα της Διατροφικής Ζώνης ενώ ταυτόχρονα γυμνάζεται εντατικά!
Η δίαιτα της Μάρως! "Ακολουθώ τη δίαιτα της Διατροφικής Ζώνης και τρώω έξι γεύματα την ημέρα.
Η Διατροφική Ζώνη βασίζεται στην πρόσληψη μιας μέσης αναλογίας θρεπτικών συστατικών, 40% σύνθετους υδατάνθρακες, 30% πρωτεΐνες και 30% λίπος.