Η Διατροφική Ζώνη μετα απο έρευνα που έγινε το 2004 χρίστηκε αντιφλεγμονώδης διατροφή
Η έρευνα ονομάστηκε:
Αποτελέσματα της δίαιτας με χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο επάνω στην ενεργειακή δαπάνη κατά την ώρα ανάπαυσης και τους παράγοντες κινδύνου καρδιαγγειακών νοσημάτων κατά τη διάρκεια απώλειας βάρους
Η έρευνα έγινε από: Department of Medicine (Drs Pereira and Ludwig) and Department of Laboratory Medicine (Dr Rifai), Children’s Hospital; General Clinical Research Center, Brigham and Women’s Hospital (Ms Swain); and Joslin Diabetes Center (Dr Goldfine), Boston, Mass. Dr Pereira is now with the Division of Epidemiology & Community Health, School of Public Health,University of Minnesota, Minneapolis.
Υπεύθυνος έρευνας: David S. Ludwig, MD, PhD, Department of Medicine, Children’s Hospital, 300 Longwood Ave, Boston, MA02115(david.ludwig@childrens.harvard.edu).